tisdag 15 maj 2012

Några dagar...


Lite har hänt sen sist och jag tar det i den ordning det blir.

Kanske viktigast är att liten har blivit stor och BELLA


11 veckor( bild ärligt stulen av Elin Frej, som också har fotat!)



  
 har tagit sin lurecoursinglicens! Vi hade träning i Torne i söndags och den lilla damen skötte sej som förväntat och sprang sina två sista lopp utan problem. Förhoppningsvis kommer hon att debutera i Tammsvik om inte löp ställer till det för oss. Jag har stora förhoppningar på tjejen!
Innan dess ska vi försöka hinna med en internationell utställning och en inmätning också.
Inser nu också att jag har dåligt med bilder på Bella så det får vi också jobba på.

De små (stora små) fick också pröva på och springa men tyvärr har jag inga bilder från deras debut. Kul tyckte dom att det var i alla fall, utom Dunder som just kommit igång med att äta gåsbajs och hellre gjorde det. Som tur är så spydde han inte på vägen hem.





 Idag lekte Poppins men gänget en stund, kul tyckte dom. Bella lekte också men det är mer vanligt. Mer ovanligt att hon INTE leker med dom faktiskt. Bilden är som ni kanske lägger märke till helt oredigerad. Det orkade jag inte göra.




Massor av bilder på Mittiprick har jag tagit idag. Det här är inte Mittiprick utan Müsli som också vill vara med fast hon inte uträttat mer än att vara entusiastisk stöd hund i söndag. Vilket hon gjorde med den äran.
Bilderna på Mittiprick kan ni se här: HÄR !

Igår försökte jag ta lite bilder på de små (små små) när dom var ute. Dom blev inget vidare. Jag ska göra ett nytt försök. Dom är otroligt söta, som en blandning av marsvin med långa ben (nåja) och pyttesmå propellrar.





I övrigt så tog Jansson, SE LCCH Springeldens Second-Chance med sej sin matte och husse och åkte till lurecoursingprovet i Söderhamn och sprang efter vad jag förstått ett mediokert förstalopp och ett mycket bra andralopp. På det blev han fyra och fick en stor rosett. Han är duktig han Jansson!!





Trött blev han i alla fall och då är det skönt att vila lite i väntan på prisutdelningen.. Bilden är stulen av Susanne Holst som fotat!


 




På vägen till Söderhamn så hälsade dom på mamma Flinga också! Och fick springa i hästhagen med henne. Man ser nästan att dom är släkt :)





Nu har hundarna lessnat och vill in!





Och de små (stora små) sover.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar