lördag 18 juli 2009

Duktiga Poppins!!

Vi åkte till lure coursingprovet i Stjärnhov och dom som startade var Milton, Flinga, Poppins och Gucci.

En trevlig dag där vi träffade en massa vänner och bekanta. Det enda trista med den dagen var att det var otroligt varmt. Dock roligt att se folk gå omkring som beduiner med våta handdukar över huvudena. Förmodligen den största beduinsamlingen i modern tid i Sverige! Hundarna hade också våta handdukar över sej men såg dock inte, i de flesta fall, ut som kameler. Möjligen mer som arabiska fullblod.
Alla hundar var MYCKET duktiga och kämpade väl i värmen. Även Oskar var mkt duktig och startade flest hundar av oss, så att jag kunde vila i skuggan och äta praliner. Eller åtminstone dricka vatten och kall dryck av välkänt amerikanskt märke.

Jag är mer än nöjd med våra hundars prestationer som var enligt följande:

Milton 81 av 98 startande 68,5 poäng
Gucci 17/98 82 poäng
Flinga 12/98 82,75 poäng
Poppins 4/98 85 p0äng och CERT



Poppins poserar med sin fina certrosett!




Nu har vi fått blodad tand så nästa prov blir i Norberg i mitten av augusti!

Särskilt till Elisabeth, kennel Belara, vill jag säja att vi kanske har något nytt att visa upp där!

3 kommentarer:

  1. Vad duktig du är Poppins!!!
    Min mattes mamma, Maria, skickar med en extra kram till dig för att du är så duktig och stilig.
    En blöt hundpuss på dig från Zunken.

    SvaraRadera
  2. Men va nyfiken jag blir. Jag har just anmält till Norberg, skulle inte dit först men nu blir det så.
    Aaaaaaaaa...kan det vara en annan husvagn???????
    En som hänger ihop i väsentliga delar?????????

    SvaraRadera
  3. Heja Poppins du är jätteduktig!
    Varma kramar Maria Gölmark

    SvaraRadera