lördag 18 juli 2009

LC och småttingar

Müsli protesterade vilt när jag presenterade Poppins och de andras resultat från Stjärnhov och ville absolut att jag skulle berätta om hennes karriär, som just inletts, också.

Så här kommer lite om det:

Vid KM blev min lilla Pyssling 3:a bland de olicensierade hundarna, av ca 20 startande. Jag får inte berätta att hennes syster Lilja vann men för dom som är intresserade står det mer om det på hennes blogg. 2:a blev förresten Poppins och Guccis kullsyster Klarabella, Wikellis My Little Friend.
Bäst av mina övriga hundar som var med blev till allas förvåning Mattis! Jag tror att han kom på 6:e plats bland de licensierade men eftersom jag inte sett de fullständiga resultaten är jag inte helt säker. Strålande av min nallebjörn i alla fall!

Samma dag sprang småflickorna, och Klarabella, sina första godkända licenslopp med den äran.


Müsli med sin fina BIS3 rosett!



Förhoppningsvis kommer det lite fler bilder från KM senare, men jag lovar inget!

Mer LC:

För någon vecka sedan åkte vi till Sjöbo för mera LC, denna gång. Müsli och Lilja tog sina 2:a godkända lopp, Zunken tog sina två första och Schnapps sprang för allra första gången, en gång ensam och sen ett godkänt lopp (en dryg vecka senare var han på träning igen och sprang då sitt 2:a godkända)
Nu har alltså fyra av valparna två godkända lopp var och väntar bara på att bli femton månader gamla så de kan springa sitt avgörande licenslopp! När kommer de andra efter då???

Här kommer en bild på två av de tre bröderna, Schnapps och Zunken! Jag stal den glatt från Lilja blogg. Hon är på whippetrace i Kalmar idag så hon märker nog inget.



Stiliga bröder!



Även på dessa juveler räknar jag med att det kommer fler bilder snart , men samma sak där, jag lovar inget!

2 kommentarer:

  1. Wow syrran , vilken fin rosett du har!! Du passar verkligen i den.
    Stiliga brorsor har vi me eller hur ?
    jag vill också springa LC. Kan inte du skälla lite på min matte och husse så jag får göra det ?
    Hoppas vi syns snart .

    SvaraRadera
  2. Heja syrran!!!!
    Vad duktig du är!!!! Snart får vi tävla mot varandra, det ska bli spännande!
    En blöt hundpuss från brorsan Zunken

    SvaraRadera