onsdag 12 augusti 2009

Licenslopp

Igår tog vi en liten tur till Skåne, närmare bestämt Höör och Sjöbo.
Först för att hälsa på Zunken med familj vilket var väldigt väldigt trevligt! Tack Elina Maria och alla ni andra!
Jansson, Zunken och de andra hundarna hade en trevlig stund tillsammans!
Därefter begav vi oss till Sjöbo och LC träningen där.
Flinga fick testa banan vilket hon gjorde si så där, hon får allt skärpa sej lite till lördag tycker jag. Men hon fick lufta fläsket lite i alla fall.
Sen kom vi till den stora begivenheten och själva anledningen till turen! Jansson fick springa sina två första licenslopp! Detta gjorde han med den äran och beröm från de som bedömde honom och från en stolt Gammelmatte!
Det innebär att fem av de sju valparna från kullen efter Janne och Flinga så här långt har sprungit sina två första godkända lopp! Nu väntar vi på de två återstående och femtonmånadersdagen!

Bilder kommer!!

3 kommentarer:

  1. Tusen TACK för att ni ville komma och hälsa på oss det var jättekul!!!! Ser fram emot bilder:)
    Du får inte vara så hård mot Flinga och hennes fläsk......det var ju bara några få och små bullbitar......hihihihi;)
    Kul att det gick så bra för Jansson:)
    Varma kramar Maria

    SvaraRadera
  2. Hej gammelmatte! Såg det där om att det var två ur kullen kvar som inte klarat licensen. Blev lite sorgsen eftersom jag löper och inte får springa som matte tänkt på lördag. Men matte är glad nog om vi över huvud taget kan åka för Mollys skull - än så länge har hon inte "smittats" utan vi planer för färd till Norberg (jag få vara i Maries husbil).
    Dock vill jag bara säga följande; Jag ÄR duktig på att springa, jag GÖR det gärna och Molly HAR ingen chans att ta mig!!!!! Så det så!

    Kram från Kajsa

    SvaraRadera
  3. Hej Kicki!
    Nu finns det bilder på min blogg på lille Zizo=)så titta gärna in på sidan.
    Äntligen bestämt efter mycket ansträngning vilken valp det blev. Det blev den mörkaste av valparna som jag tyckt speciellt mycket om hela tiden. Ska kanske användas i avel längre fram;)
    Varma kramar Maria

    SvaraRadera